Volem arribar a tothom amb el lema ‘El vot de la teva vida’

Els directors de campanya de Junts pel Sí, Oriol Solé, Lluís Salvadó i Francesc Homs han presentat l’eslògan i alguns dels elements gràfics de la campanya de les eleccions del 27S. Homs ha explicat que el lema ‘El Vot de la teva Vida’ recull ‘el sentit d’una única vegada, vol arribar a tothom en un context polític i històric del moment que vivim, anem a fer el referèndum que no ens han deixat fer. L’eslògan interpel·la tothom pensin el pensin, vinguin d’on vinguin, tinguin la ideologia que tinguin’. Homs ha explicat que ‘és excepcional que encara haguem d’explicar, a hores d’ara, que ens sentim plenament compromesos amb la democràcia i que volem que el poble es pugui expressar a les urnes, té un caràcter històric quan se’ns ha impedit per terra, mar i aire’.’Aquesta és la campanya de la nostra vida, el vot de la nostra vida perquè mirant al futur realment ens juguem el nostre progrés en tots els àmbits, poder gaudir dels instruments que no tenim i que ens mereixem i que volem aconseguir de manera absolutament democràtica i pacífica ‘ ha afegit.

Lluís Salvadó ha explicat que ‘algunes de les candidatures afronten aquestes eleccions com les de cada 4 anys. Per nosaltres no és així, som plenament conscients que és un cop a la vida, guanyar i dedicar-nos plenament a poder construir una vida millor pels nostres ciutadans’.

Salvadó ha detallat que la campanya lliga dos àmbits: una campanya ordinària amb l’estructura habitual i una campanya novedosa i fresca amb una gran mobilització per part de la societat civil. Aquest és el nostre gran actiu, el nostre gran valor i potencial.

Oriol Solé ha assegurat que en aquesta campanya i a tots els nivells ‘es transmet una il·lusió que és real, que és certa i present en tota la campanya i les persones que hi treballen i que arriba als 100.000 candidats. No fem una campanya per vèncer sinó perquè volem ser arreu per explicar el nostre projecte, 5% de projecte de comunicació i 95% de mobilització. La campanya vol arribar a totes les illes censals i on n’hi ha més és a l’àrea metropolitana, és completament fonamental perquè tothom ha de participar en aquest projecte, en aquestes eleccions plebiscitàries.

La direcció de campanya ha avançat que en comptes de l’habitual espot, el director de cinema Marc Recha, ha fet una pel·lícula que es llença en primícia a internet el dia 9 i els 350 actors que hi participen no són tals, són candidats. Tot és de veritat, no hi ha espot, hi ha candidats. Per altra banda hi ha un grup d’artistes que han fet una cançó, una versió roquera d”Itaca’ de Lluís Llach amb la seva participació.

La campanya en xifres

Des del 20 de juliol que es va presentar al museu d’Història , hi ha hagut cites importants per la candidatura com el gran acte amb tots els candidats al Passeig Lluís Companys que va reunir més 40.000 persones , i una precampanya amb més de 100 actes mobilitzant 60.000 persones.

Un cop s’iniciï la campanya hi ha programats 20 actes diaris, amb la previsió d’arribar a un còmput global de 400 actes, els més destacats amb un seguiment amb un bus de campanya al servei dels mitjans de comunicació.

Cites destacades són l’inici de campanya el 10 de setembre, amb actes destacats a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona a més dels 948 municipis del país, l’acte central de campanya el 19 de setembre i l’acte de tancament de campanya a l’Hospitalet de Llobregat i també a cadascun dels 948 municipis catalans.

El pressupost global de campanya és de 3.700.000 , desglossat en un mailing universal 900.000 € i 2.800.000€ de pressupost ordinari. Una xifra 1.543.539’27€ menor que la suma del destinat la darrera campanya de CDC i ERC sumats. Una dada resumida per Francesc Homs destacant que ‘Junts pel Sí aplega més voluntats i té menys cost que altres campanyes’.