Demòcrates s’absté al Parlament en l’esmena 16 de la moció presentada a la Cambra catalana sobre rescindir els concerts amb els centres educatius que segreguen per sexe
Els diputats demòcrates al Parlament de Catalunya s’han abstingut aquest matí en la votació en l’esmena pactada entre PSC i Catalunya Sí Que Es Pot -per les respectives mocions- que vol rescindir els concerts amb els centres educatius que segreguen per sexe.
En el marc de la llibertat de vot que s’ha produït al grup parlamentari de Junts Pel Sí en aquesta votació, Demòcrates ha refermat el compromís que va traslladar a la roda de premsa del passat dilluns 18 d’abril: aquells temes de debat o propostes polítiques que no estiguin integrats en el programa electoral de Junts Pel Sí i el termini de temps ho permeti, la formació política prendrà la decisió sobre el vot dels parlamentaris demòcrates en una consulta interna a tots els voluntaris de l’organització.
Així, l’abstenció dels diputats Carles Prats, Titon Laïlla i Toni Castellà expressada avui al Parlament de Catalunya, en l’esmena, es fonamenta en:
1. Demòcrates no pot votar que sí, perquè és il·legal rescindir un contracte de l’administració amb qualsevol subjecte, tanmateix la mesura va contra la LEC.
2. Arran d’una Proposta de Resolució que es debatrà properament en la Comissió d’Ensenyament del Parlament, Demòcrates va obrir un debat intern, fa una setmana, i va prendre la decisió de fer una consulta interna a tots els voluntaris. El text presentat avui té una càrrega ideològica que va més enllà de la literalitat de la moció.
3. Per Demòcrates l’escola concertada forma part del nostre model educatiu i així s’expressa en la LEC, i consegüentment és un model, per a la formació demòcrata, inqüestionable.
La votació al Parlament ha esdevingut: 57-SÍ, 45-NO, 26-ABSTENCIÓ
ESMENA ENTRE PSC I CSQEP:
“rescindir els concerts amb els centres educatius que segreguen per sexe, establint un període de transitorietat fins l’inici del curs 2017- 2018 per permetre a aquests centres adaptar-se al principi de coeducació, per mitjà de l’escolarització mixta”.